Koulutukset

Järjestämme innostavia ja vuorovaikutteisia koulutuksia aiheinamme vastuullisuusmarkkinointi ja vastuullisuusviestintä. Toteutamme koulutuksia sekä räätälöiden että avoimina koulutuksina kumppaneidemme kanssa. Koulutuksissamme keskitytään vastuullisuusteemojen tehokkaaseen viestintään ja markkinointiin. Osallistuessasi opit, miten viestit vastuullisuudesta ilman, että lankeat vastuullisuuspesun ansaan. 

Mielestämme vastuullisuusteemasta puuttuu tällä hetkellä konkretia. Se järjen ääni, joka kertoo, mitä oikeasti tarvitsee tietää ja miten käytännössä ottaa aihe haltuun. Miten viestiä hyvistä teoista niin, että viesti on uskottava ja tuloksellinen. Niin, että investointi on järkevä.

Tähän me tarjoamme vastauksen. Haluamme poistaa teeman ympäriltä jargonin ja ahdistuksen. Tuoda valoa vastuullisuuspimeyteen.

Koulutuksen hyödyt

  • Opit hahmottamaan olennaisimmat juridiset asiat, jotka velvoittavat markkinoijaa tai johtajaa. Jokaista lyhennettä ja direktiiviä ei tarvitse tietää.
  • Ymmärrät, miten vastuullisuuden kehittäminen vaikuttaa liiketoimintaan.
  • Osaat valita joukosta juuri teidän yrityksellenne olennaisimmat vastuullisuusteemat.
  • Tiedät, mitä voit sanoa eli miten riskitön vastuullisuusviesti kannattaa muotoilla. Opit myös, miten viestistä saa muotoiltua tuloksekkaan ja aidosti uskottavan.
  • Oivallat paremmin sen, miten vastuullisuusteot saadaan viestittyä markkinointiviestinnän perusprosessin kautta – ei erillisenä kokonaisuutena.
  • Saat inspiraatiota eri alojen käytännön case-esimerkeistä: miten todennäköisesti onnistutaan.

Koulutusesimerkkejä

Teoista sanoiksi – inspiraatiota vastuullisuusmarkkinointiin 

  • Ajankohtaiset vastuullisuusfaktat pähkinänkuoressa
    • Miksi tämä aihe nousee ja miksi juuri nyt?
    • Lainsäädäntö selkokielisesti – milloin ja miten tämä koskee sinun yritystäsi
  • Älä kompastu vääriin väittämiin
    • Mitä voit ja mitä et voi sanoa vastuullisuuden nimissä?
  • Teoista sanoiksi
    • Miten viestiä vastuullisuusteoista?
    • Konkreettisia keissejä meiltä ja maailmalta
  • Miten olla uskottavasti vastuullinen?


Kesto: 1 – 1,5 tuntia

Teoriasta käytäntöön – markkinoijan vastuullisuustyökalupakki

  • Ajankohtaiset vastuullisuusfaktat pähkinänkuoressa
  • Älä kompastu vääriin väittämiin – mitä voit sanoa vastuullisuuden nimissä
  • Teoista sanoiksi – miten viestiä vastuullisuusteoista
  • Kohderyhmäymmärryksen rakentaminen
  • Työkalu: Vastuullisuustekojen liikennevalot -työkalu
  • Työkalu: Olennaisten vastuullisuusteemojen tunnistaminen
  • Työkalu: Ydinviestin muotoilu
  • Käytännön esimerkit
  • Harjoitustyö

Kesto: 2,5 – 3 tuntia

Pakosta potentiaaliksi – käytännön vastuullisuusasiaa johtajille 

  • Ajankohtaiset vastuullisuusfaktat pähkinänkuoressa
  • Mitä liiketoimintahyötyä vastuullisuuden edistämisestä on – konkreettisia esimerkkejä
  • Kohderyhmäymmärryksen rakentaminen
  • Työkalu: Olennaisten vastuullisuusteemojen tunnistaminen
  • Työkalu: Vastuullisuusteemojen priorisointi 
  • Käytännön esimerkit

     


 
 

Kesto: 1,5 – 2 tuntia

KIINNOSTAISIKO ESIMERKKI?

KATSO täältä webinaaritallenne Teoista sanoiksi -tehoaamu!

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Ole yhteydessä joko suoraan sähköpostilla tai puhelimitse (yhteystiedot löytä täältä) tai lähetä viestisi alla olevan lomakkeen kautta. Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.