Johtaja on vaikuttaja-ammatissa – myös vastuullisuuden näkökulmasta
Teoista sanoiksi -juttusarjassamme on tällä kertaa haastateltavana Timo Huhtamäki, Emmyn toimitusjohtaja.
Teoista sanoiksi -juttusarjassamme on tällä kertaa haastateltavana Timo Huhtamäki, Emmyn toimitusjohtaja.
Tiedät kyllä sen sanan. Vastuullisuus. Tuntuuko sustakin siltä, että se on kuin vanha, rikkinäinen levy, joka jumittaa samaan uraan ja toistaa itseään taukoamatta?
Mitä aktiivisempia kuluttajat ja yrityspäättäjät ovat, sitä nopeammin hyvät ja huonot vastuullisuusväittämät erottuvat yritysten markkinoinnissa. Nyt on aika luoda hyvä vastuullisuusväittämä:
Teoista sanoiksi -sarja kertoo vastuullisuuden tekijöistä, heidän arjestaan ja siitä miten tekoja muotoillaan sanoiksi. Haastattelussa Evacin Terhi Jokinen!
Teoista sanoiksi – Uudet tuulet puhaltavat suomalaisessa vastuullisuuskentässä, kun vastuullisuusmarkkinointiin erikoistunut Susta Partners starttaa
Kun puhutaan vastuullisuudesta, monille ensimmäisenä mieleen tulevat sulavat jäätiköt, muovikasat merissä ja ympäristövastuullisuuden tärkeys. Totta on, että ympäristövastuullisuus on hyper-tärkeää ilmastonmuutoksen uhatessa planeettaamme ja meitä ihmisiä lähes veitsi kurkulla. Mutta muistetaan silti, että vastuullinen toiminta ei ole pelkästään viherarvoja ja niiden mukaan toimimista.
Lukuisien tutkimusten mukaan vastuulliset yritykset tuottavat parempaa tulosta. Lue lisää, miksi vastuullisuuteen kannattaa panostaa!
Vastuullisuus ei ole tyhjä tila. Se on kuin rakennus, jonka kivijalkana ovat arvot, seininä teot ja kattoa kannattelevat sanat. Mutta miten varmistat, että olet vastuullisesti uskottava?
Sustan idean äiti Suvi Johansson sai vastuullisuusherätyksen. Hän tajusi, että yksittäisen yrityksen merkitys maailman kehityskulun kannalta on olennainen. Kestävää kehitystä ei luoda pelkästään esimerkiksi ilmastopolitiikan tai ihmisoikeuksien edistämisellä valtioiden tasolla, vaan se vaatii jokaisen yrityksen panostuksen.